Pinsamt Svenska Spel!!
Just nu verkar Svenska Spel vara inne i ett stim. Och inte ett bra sådant.....
Förra veckan så uppdaterade man klienten, tog bort den hatade pausrutan som skymde korten för alla på plats ett.
Det tog dem ett drygt halvår.
Samtidigt fixade de en annan bugg, prislistan som inte visades som den skulle. Det felet hade funnits i drygt ett år, men först nu så blev det av.
Antagligen så har Boss Sveriges trögaste och slarvigaste utvecklare, och antagligen är Svenska Spel det företag som är tacksammast att ha som kund. De verkar ju inte stressa på sin leverantör åtminstone.
Utvecklarna lyckades att rätta en ett år gammal bugg, men lyckades introducera en ny bugg, vi spelade nu i hand-för-hand-läge i turneringarna trots att vi var långt från nån bubbla eller hopp i prisstegen.
En lösning utlovades snarast möjligt. Vilket visade sig vara en vecka senare....
Efter att ha haft en vecka på sig att rätta felet lyckas man till sist släppa en ny version....men då är en kär gammal "vän" tillbaka. Pausrutan över plats ett. Doh!
När detta upptäcktes på onsdag förmiddag, så tog det visserligen inte många timmar för dem att släppa en ny uppdatering. Men då var det så dags.
Jag antar att när detta upptäcktes på förmiddagen så tog det hus i helvete. Kedjorna åkte fram och piskan ven i luften. Jag vet hur jag skulle reagerat som kund. Det är åtminstone enda anledningen jag kan tänka mig till att de fick tummarna ur denna gång, med tanke på hur låååååång tid det brukar ta. Fastkedjade vid datorerna och med piskan vinande så fick de ur sig en buggfix.
Efter en veckas utveckling kommer man alltså fram till att man ska backa ur en av de prestigemässigt viktigaste ändringarna, pausrutan. Jag kan bara gissa att man tar det beslutet utan att informera sin kund.
Hur de kunde vinna upphandlingen senaste gången är för mig ett mysterium. Själv hade jag ställt in betalningarna och börjat se mig om efter ett alternativ. Måste finnas någon paragraf Svenska Spel kan åberopa.
Jag anser faktiskt att detta är så pass allvarligt. Kan man inte ens fixa dessa enkla fel utan att ställa till det så undrar jag hur det är ställt med klienten egentligen. Jag hade varit väldigt orolig för buggar om jag var SvS. Men att den är medvetet riggad behöver vi inte oroa oss för. De är helt enkelt inte kompetenta nog.
Ett annat företag som är riktigt pinsamma är American Apparel. Ni måste läsa detta inlägg som startade debatten och se alla bilder. Trodde Aftonbladet valt ut de riktigt sjuka bilderna men så fel jag hade:
http://enblommigtekopp.blogg.se/2013/may/de-ar-bra-pa-det-dar-med-unisex-de-dar-american-apparel-2.html