rosjon_pros medlemsblogg

"Frustrerad"

Jag erkänner, jag går ibland överstyr och blir jättearg över småsaker som inte borde generera den mängd ilska hos mig som de gör. Förstår inte riktigt varför, men ofta har det att göra med att jag inte förstår hur saker som är så lätta att göra rätt, ändå kan göras så fel. Och visst, jag vet att jag inte är felfri och får jag tänka efter lite så går ilskan över, och jag inser att det finns säkert nåt bra skäl till att det blev så tokigt.
Men innan jag kommer dit har jag hunnit brusa upp, och då blir jag kategorisk och ser allt i svart och vitt.
Som idag.
Gick till dagis för att hämta Signe, kommer ut på gården efter den vanliga påklädningsprocessen, och då visar det sig att någon förälder märkt pulkan Signe hade med sig imorse med sin dotters namn. Antagligen helt övertygad om att vi tagit fel pulka.
Sidan om står en identisk pulka sånär som på ett extra klistermärke. Den är inte vår, vår saknar handtag i draglinan, det ligger därhemma i hallen, och nu är vår pulka nerkladdad med ett annat barns namn. Vem som helst utom jag skulle antagligen ryckt på axlarna, men jag blev verkligen skitirriterad och lämnade dagis utan pulka. Har verkligen noll förståelse för puckot som tyckte det var en bra idé att märka en pulka med sitt barns namn när den uppenbarligen inte har koll på vilken pulka som är deras. Varför ska det vara så svårt att bara göra rätt!?!
 
Nu är ju en pulka absolut höjden av i-landsproblem, precis som alla de problem som finns i Svenska Spels poker klient. Men det betyder inte att de är ok! Att man ska ha överseende med dem.
 
5 månader efter problemet med pausrutan kom nu senast detta svar frän SvS:

"Hej alla,

Jag får börja med att säga att jag förstår er frustration och jag tackar för erat engagemang. Paus-rutan har varit uppe för diskussion under en längre tid nu och det har besvarats flertalet gånger ifrån mig/oss att vi ser över den för att hitta en bättre lösning.

Vi har tagit detta vidare och vill ändra placeringen så den passar bättre in bland övriga funktioner. Detta hoppas vi få till i en uppdatering framöver. När detta är vet jag tyvärr inte idag men det kan tyvärr dröja ett tag till innan det kommer ut till er.

Det som påverkar denna tid är mycket, det handlar om prioritering från oss jämfört med andra funktioner eller tekniska problem som vi vill ha lösta innan, samt prioritering från vår leverantör gentemot alla de förbättringsförslag som kommer från deras övriga samarbetspartner.
Det är även en fråga i hur snabbt vi kan få till en uppdatering av klienten när en lösningen finns . För att klargöra lite vad som menas med en uppdatering så är det inte alltid det vi gör under våra service-fönster varje natt mellan tisdag och onsdag utan vi har x antal uppdateringar som görs under 1 år vilket kan göra att vissa förbättringsförslag kan dröja innan de kan komma ut till er kunder. Varför vi stänger ner varje vecka mellan tisdag och onsdag beror oftast på att olika delar som påverkar poker behöver stängas ner för underhåll och i vissa fall även poker som behöver underhållas såklart.

Jag vill inte på något sätt säga att det är okej att vissa saker tar så lång tid de tar innan de kommer ut men försöker förklara för er hur det ligger till idag.

Tack återigen för erat engagemang och jag kommer att uppdatera information när vi vet att en lösning är påväg"

Efter fem månader så har de fortfarande ingen aning ens om när rättningen kommer att komma. Men HALLÅ, så jävla svårt är det inte! Ni förstår uppenbarligen inte vår frustration för då hade ni slutat komma med DÅLIGA ursäkter och istället gjort något åt felen. Det finns stort utrymme för förbättring men vi har inte sett några tecken på några sådana. Ni får helt enkelt börja ta i med hårdhandskarna och ställa krav på en mycket högre utvecklingstakt hos er leverantör. Ni får helt enkelt anpassa er leveransprocess till 2000-talet och klara av att leverera uppdateringar till klienten varje vecka. Det finns gott om företag som kan hjälpa er nå dit, se till att ta in den hjälpen för ni verkar inte kunna klara av detta själva. En pausruta som man inte kunnat fixa på fem månader, HERREGUD, finns det inga gränser för inkompetens!!!!

Kommentera

  • Nej, när jag inte är nöjd klagar jag. När det dessutom varit bra så klagar jag än mer. Det är så man får till förändringar.

    #1
    rosjon
    2013-02-16 08:15:50
  • Var ett ständigt gnällande! Finns det inget bättre att blogga om än brister där man spelar så kan man väl helt enkelt låta bli att spela där?
    Förstår om man gnäller en eller två gånger men finns det inget som är mer positivt att skriva om? Gillar din blogg men man blir ju bara negativ när man öppnar den och läser nu för tiden.
    Skriv om positiva saker i pokerlivet om det finns kan ju vara ett tips!

    #2
    matte
    2013-02-15 09:38:24
  • Kan vi inte mailbomba under en tid framöver? Lägg upp en tråd på pokerforum och uppmana ALLA att samtidigt skicka mailet och inte spela på 1-2 veckor på Svs? Händer inget så hotar vi med att tömma kontona och flytta till annan site. Dags att sätta ned foten och ställa de krav vi rimligen kan ha. Finns fan ingen bank som skulle komma undan med alla dessa buggar. Ken retards Boss-historia är ett större skämt än hans blogg.

    #3
    UplayUpay
    2013-02-15 08:33:40
  • Håller med, finns viljan så är det klart att de kan fixa det. Viljan saknas, engagemanget och ansvarstagandet likaså. Att bojkotta kostar nog mig mer än dem, men jag har tänkt tanken. Men jag har haft kontakt med dem tidigare och de är ointresserade av enstaka spelare även de som spelar mycket, de är bara intresserade av den stora massan.

    #4
    rosjon
    2013-02-15 08:23:54
  • Money talks. Vill SS fixa saken så är det ju bara att slanta upp, men i och med att de är ett statligt bolag så är det nog inte så enkelt.
    Finns det dessutom personer i ledningen på molnfri höjd så lär det inte skrivas på en endaste utgiftsbegäran på sådana här "fjantiga" problem.

    #5
    DelPiero74
    2013-02-15 02:32:35
  • Protestera med att bojkotta dom ett par veckor. En gnällig kund som ändå spelar vidare där skiter de nog i.

    #6
    Danne
    2013-02-15 01:35:26
  • Hoppas att det kommer en ny slumpgenerator samtidigt med alla jävla buggfixar..

    #7
    Fisken
    2013-02-15 01:26:13

rosjon_pros medlemsblogg

rosjon_pro

Jonas "Rosjon" Rosqvist är trebarnspappa och IT-konsult. Han är dessutom en kompetent turneringsspelare som har förmågan att med god stilism berätta om sitt liv med pokern. Han har tidigare även spelat professionellt. Jonas beskriver sig själv som en person som lätt för att snöa in på saker, men som också har väldigt litet sömnbehov vilket gör att han hinner med allt han vill hinna med.

Topp 5

De bästa pokerrummen

Sveriges bästa

Pokerbloggare

Sveriges bästa pokerrum & bonusar

  • Bäst
    Ingen bonus
    Paf Poker
    18+ Regler och villkor gäller. Spela ansvarsfullt. spelpaus.se
  • Populär
    Ingen bonus
    Coolbet Poker
  • Klassisk
    4 HexaPro-biljetter (20 kr/st)
    Unibet Poker
    18+ Spela ansvarsfullt: www.stodlinjen.se. Regler & villkor gäller.