Årets affärsidé?
Jag och Jerker satt och ölade och filosoferade lite kring olika affärsidéer.Vi tror att vi har det. Det är upplevelser som är det nya svarta. Eller nåja, nya och nya, det har väl varit det nya svarta ett tag nu, så man kan väl typ säga att det är förrförrförra årets svarta. Eller nåt. Anyhow, upplevelser. Och nåt unikt. Och så det här med tillgång och efterfrågan. Helst ska det till och med vara nåt som man vill ha, men inte riktigt vet att man vill ha.
Vi har hittat en stor målgrupp. Småbarnsfarsor i åldern 30-40, hygglig inkomst, för lite fritid och med en press att vara vuxna. Ni inser att vi snackar om en pretty big del av Pokersverige nu?
Sen har vi nån som har nåt att erbjuda. Vi har en grupp här med, som har nåt attraktivt, och som dessutom har halvdyra utgifter. Jag snackar så klart om tonårsföräldrarna. Okej okej, en del av er tänker direkt: MILF. Don’t. Ni är snett ute, och kan stoppa ned den tanken i brallan igen.
Vår idé är denna: Bo på tonårsrum.
När den till bristningsgränsen frustrerade tonårsföräldern äntligen får ut den indolente sömngångaren till son / dotter ur huset på kort eller lång tid, och har lagt stora delar av besparingarna på körkort och bensin och språkresor och laptops och fan och hans moster, låter han eller eller hon rummet stå orört.
Sen tar man en hygglig peng för att släppa in en till panik stressad småbarnsfarsa som gärna stashar upp en tuss eller två för att få bo ett dygn i ett insvettat rum, spela tv-spel, få lagad mat, slippa städa och smygläsa porr.
Hur kan detta INTE bli en succe?