27 Maj: Fläka röv
Denna helg blev det mycket jobb. Det är många saker som måste vara klart innan jag drar till Vegas om några veckor.
Pokermässigt är det SM på Casinot som är nästa tävling - som börjar nästa helg. Eventuellt tänkte jag på onsdag värma upp på CC i Göteborg.
Jag anmälde mig även till två stycken WSOP event; #56 och #60. Vet inte vilken "uniform" jag skall spela med i år. Har lust att köra "Fagbetstyle" - men lite mer tysk hardcore med en mjuk touch. Skinpaj med rosa scarf, samt odla upp min mustasch - som jag redan för börja göra redan nu, ifall det skall bli fin och grann. Kom gärna med förslag.
I helgen hade jag och Ken vårt första Skypesamtal - där vi skall "reda ut begreppen". Då Ken är en mycket systematisk och noggrann herre, så kom vi inte så långt under den timme vi samtalade. Vi kommer dock att återuppta våra diskussioner.
Det är lättare att prata än att maila.
Vidare hamnade jag i "krig" med en - i mitt tycke - idiot på kundtjänst för Hotels.com. Jag hade fått för lite pengar tillbaka av dem - efter att jag hade använt deras "best price guarantee".
Jag förklarade situationen för honom - men han bara suckade åt mig, vilket fick mig att tända till. Bla suckade han åt mig när jag berättade att jag hade mailat till dem 2 ggr om mitt ärende - och sista gången var för för 2 veckor sedan.
- Du måste ju förstå att ibland tar det tid, sade han och suckade åt mig.
Det slutade sedan med att han avslutade samtalet med:
- Nu lägger jag på då kunden inte vill lyssna.
Jag mailade då kundsupport och berättade om historien och bad dem då att lyssna på bandinspelningen från vårt samtal. (Hotels.com spelar in alla samtal i "utbildningssyfte".)
Jag skrev att ifall dom tyckte att jag hade uppfört mig illa, så skulle dom skriva det och jag skulle be om ursäkt. Jag skrev även att jag ville ta del av inspelningen.
Jag skrev samtidigt att ifall han hade uppfört sig illa, så ville jag ha en ursäkt av honom - och får ta del av inspelningen.
Detta svar fick jag 3 timmar senare:
- Jag har hittat och lyssnat på samtalet, vet inte riktigt vad jag ska säga om det förutom att det absolut inte är så vi vill att våra handläggare skall agera.
Jag kommer helt absolut att behöva ta detta vidare till en överordnad.
För att återknyta lite till den Price Match din förfrågan handlade om - Jag kunde hitta en screenshot som visar ett pris på hemsidan "OnHotels.com" där kostnaden för det som visas är € 224,64 = 1930,92 SEK.
Tyvärr visas inte så mycket mer detaljer så det skulle vara bra om du kunde skicka in det Case ID som fanns i det ursprungliga svaret från oss om din Price Match. Du finner det i "subject" raden på svaret på fin tidigare förfrågan.
Om det är så att priset borde varit i USD istället och vi har råkat göra en miss så ska jag givetvis se till att detta blir ordnat.
Du kan även skicka in en screenshot om du tog det på priset du hittade.
Det går bra att svara på detta mail och bifoga filer så länge var fil är max 3MB och filnamnen inte innehåller å,ä,ö eller andra specialtecken.
Jag ser fram mot ditt svar
Om du har fler frågor så är du välkommen att kontakta Hotels.com igen.
Med Vänlig Hälsning,
XXXX
Som sagt så skrev jag att jag vill ta del av samtalet - för det blir nog en bra "blogg", om man nu kan och får publicera det offentligt.
Ken frågade mig vid ett tillfälle om jag ofta kände för att "fläka röv" om det ena eller andra.
Ja, i detta fall åtminståne.