Vi spelar nu 100 / 200 med ante 25.
Adrian Bussman vann precis in 14k pot på bord 12. Han öppnade A♥2♥ i MP. CO och BB synar. Floppen kommer A♠Q♦3♣. Bussman cbettar och CO synar. Turn kommer A♣ och Adrian väljer att checksyna. "Jag bettar nog AT+ där samt JT KJ och alla kåkar…. typ". Sen kommer något mumlande resonemang om att kanske AK borde checksynas också men där tappade han oss.
Kristoffer Edberg såg floppen QT9 och fick in pengarna med QQ. Motspelaren hade KJo för färdig stege och turn och river ändrade inte situationen. Kristoffer är bust.
Jimmy "MR_Jimmy" Jönsson dubblade precis sin lilla 7k stack. Handen "spelade sig själv". Öppning KK tidig pos, syn MP. Flop 642. Jönsson cbettar, blir raisad och degen åker in.

Shahin Baharan lämnar besviket lokalen. Vi vet inte hur det gick till, men bustat har han.

Simon "Dybban" Lindell har synts en hel i svensk poker på sistone. Han är en populär och frekvent bloggare, reg på såväl Casino Cosmopol i Göteborg som på Svenska Spels pokerklient, och nu också programledare i "Dybban flyttar in".
Hans bord på plan tre är brutet och i det nya sällskapet vid bord elva finns bland annat Emil Mattsson, Gerasimos Deres, Mikael "Dengalne" Andersson och Kristoffer Edberg.
Vi missade att Fredrik Haugen förlorade nästan hela sin stack alldeles i början av turneringen. Nu sitter han med 4k med 100-200 i blinds så det känns inte otroligt att resten åker in ganska snart.
Emil Ekvardt har fina resultat från Casino Cosmopol. Tvåa i SM 2010, trea i Swedish Open i höstas och tvåa i Nordic Masters i mars i år. I årets SM började han tufft och var nere på 6 000. Han har nu hämtat igen en del, och har ungefär 12 000.
Vi hittar Jimmy Wålberg på bord 1 där bland annat Mendieta sitter. Han sitter med 27k efter att ha vunnit "en 17k balja med stege typ" och konstaterar att det inte är värt att dra handhistoriken.
Vi spränger in avsnitt tre av Pokerstudion här: