Svenska Spel satsar framåt
Svenska Spel har sedan starten varit ett unikt bolag med sin monopolställning och statliga ägande. Detta har också gjort att företaget arbetar annorlunda än sina konkurrenter på många punkter, både vad gäller kunderbjudanden och annan typ av marknadsföring.
Vidare har företaget också bytt strategi när det handlar om kommunikationen med både befintliga och potentiella kunder. Från att ha sträckt sig till annonsering i traditionella medier primärt, samt forum på den egna sajten börjar de nu också aktivera sig på externa communities. I och med Svenska Mästerskapen online som just nu pågår har man använt sig av Facebook för att promota arrangemanget och samla spelare kring händelsen.
Svenska Spel har även sedan tidigare en Facebookgrupp som är generell för företaget. Dessutom finns bolaget också representerade på pokerforum.nu i en egen tråd där man kommer att svara på medlemmarnas frågor.
Huruvida Svenska Spel nöjer sig med denna utökning av sin representation eller om man kommer att fortsätta bredda sina kanaler i pokersverige återstår att se, men klart är i alla fall att de aktiviteter som nu pågår skapat uppmärksamhet, och att Svenska Spel förändrat sina strategier i riktning mot övriga parter på marknaden.