Ökad reklam från Svenska Spel

Svenska Spel får kritik för sin reklam, det statliga spelbolaget ökar sin marknadsföring med 16 procent.

Svenska Spel har under en lång tid haft ögonen på sig från bland annat EU, det statliga spelbolaget har idag ensamrätt på den svenska spelmarknaden och som svar på EU:s kritik så anser de sig bedriva ett reglerat och ansvarsfullt spel till skillnad från sina konkurrenter. Men detta ifrågasätts nu eftersom att Svenska Spel istället för att bromsa ner sin marknadsföring, istället ökar den med 16 procent jämfört med tidigare kvartal. Ledningens förklaring till detta säger de är en accelleration från konkurrenter, som därför tvingat bolaget till en ökad marknadsföring.

– Det här är anmärkningsvärt och rimmar dåligt med intentionen att försöka få en annan inriktining på Svenska Spel. De måste skärpa sig och visa måttfullhet, säger Johan Pehrson, gruppledare för folkpartiet och ledamot i finansutskottet.

Kommentera

Bli först med att kommentera!

Pokerartiklar

Topp 5

De bästa pokerrummen

Topp 5

Bästa pokerbonusarna

Exklusiva turneringar

Endast för våra medlemmar

Sveriges bästa pokerrum & bonusar

  • Bäst
    Ingen bonus
    Paf Poker
    18+ Regler och villkor gäller. Spela ansvarsfullt. spelpaus.se
  • Populär
    Ingen bonus
    Coolbet Poker
  • Klassisk
    4 HexaPro-biljetter (20 kr/st)
    Unibet Poker
    18+ Spela ansvarsfullt: www.stodlinjen.se. Regler & villkor gäller.