Mer om 24h och Grebbestad
Poker.se ställer ytterligare frågor angående Grebbestad till Dersim Sylwan, marknadschef för 24hPay Ltd.
Vi har försökt nå arrangören för att få besked om hur deltagaravgifterna ska hanteras. Tyvärr har vi inte fått kontakt med Grebbestad Event och därför kommer vi att betala tillbaka de deltagaravgifter som inkommit via 24hPoker.com. Återbetalningen sker under dagen. Spelare som har frågor om turneringen måste vända sig till Grebbestad Event.
Varför hänvisar ni bara till Grebbestad Event, kan ni inte hjälpa till själva?
Vi vill självklart hjälpa våra spelare så mycket som möjligt, men vi var bara sponsorer. Som sponsor har man inget med arrangemanget på plats att göra. Vi vet inte vem som hade åkt ut eller vem som ledde och då tycker vi att det bästa vi kan göra är att skicka tillbaka deltagaravgifterna.
Men det betyder ju att den som redan åkt ut får tillbaka pengar som han förlorat?
Ja, det är möjligt, men vi kan ju inte sitta och gissa vem som vann eller förlorade. Att föra tillbaka deltagaravgifterna till spelarna känns ändå mest rättvist i en dålig situation.
Vad händer om Grebbestad Event beslutar något annat för de spelare som anmälde sig direkt till dem?
Då får de spelare som anmälde sig via oss kontakta Grebbestad Event och kräva att de reder ut situationen enligt de villkor de bestämmer. Är det så att spelare som åkt ut inte borde få återbetalning och andra borde få mer så får de reglera det direkt med inblandade spelare.
Hur kommer det sig att ni hänvisar deltagare som inte anmält sig via 24hPoker.com till Grebbestad Event, som av förklarliga skäl inte går att kontakta?
I dagsläget är omständigheterna väldigt olyckliga, men eftersom vi bara är sponsorer har vi inte tillgång till spelarlistor eller annan information kring turneringen. Det är endast arrangören som har det, och därför hänvisar vi till dem.